B2B-myyntiorganisaatiot ikääntyvät – mahdollisuus vai uhka?

Päivitetty: 27. lokak.


Useissa B2B-organisaatioissa myyjien keski-ikä on reilusti yli 50 vuotta. Asiakkaiden ostoprosessit ovat voimakkaassa muutoksessa ja siksi kyky uudistua on tämän päivän myyntityössä elinehto. Kokeneilta myyjiltä se edellyttää ammatillisen osaamisen kehittämisen lisäksi hyvää fyysistä ja henkistä vireyttä.

Tutkimusten mukaan B2B-myynnin uusista rekrytoitavista myynnin ammattilaisista on huutava pula. Myyntitulosten toteutumisesta vastaavatkin useasti kokeneet seniorimyyjät tilanteessa, jossa myös myyntityötä tekevien henkilöiden määrä supistuu. Tästä syystä yrityksille on noussut strategiseksi kysymykseksi kokeneiden myyjien työskentelytehokkuuden ja ammatillisen osaamisen kehittäminen.

M3 Group Oy ja Hintsa Performance Oy toteuttavat kokeneille B2B-myyjille ammatillisen osaamisen ja henkisen vireyden kasvuohjelman.






2 katselukertaa0 kommenttia