Gartnerin tutkimus Seller Motivation Survey v. 2022 hätkähdytti. Heidän tutkimuksensa mukaan yli puolet B2B-myyjistää etsii kokonaan uutta työtä ja valtaosa vastanneista myyjistä kokee voimakasta turhautuneisuutta myyntityötä kohtaan. Tilanteessa, jossa myyjä etsii uutta työpaikkaa tai on turhautunut, myöskään myyntitulokset eivät ole optimaalisia.
Olemme havainneet Suomessa samankaltaisia asioita. Myyjiä on perinteisesti motivoinut tavoitteiden saavuttaminen. Yhä harvempi myyjä saavuttaa nykyään tavoitteensa. Tämä turhauttaa myyjiä ja vaarana on negatiivisuuden kierre.
Gartnerin tutkimuksen Seller Motivation Survey v. 2022 (n = 855) mukaan, jopa 89 % B2B myyjistä ovat burn-outissa ja 54 % etsii aktiivisesti uutta työtä.
Nämä tulokset osaltaan kertovat B2B-myynnin suuresta murroksesta. Mikäli yrityksessä ei ryhdytä toimenpiteisiin, niin luvut voivat mennä vieläkin heikompaan suuntaan. Kompleksinen B2B-myynti tulee olemaan entistä suuremmassa roolissa. Yritysten on rakennettava B2B-myynnin edellytykset kokonaan uudelle tasolle, jotta myyntiorganisaatio onnistuu työtehtävissään.
Perinteinen myyntivalmennus ei ratkaise edellytystason asioita.
Jos haluat kuulla näkemyksiä, miten yritykset ovat rakentaneet työskentelyn edellytyksiä ja onnistuneet samaan aikaan myynnin kannattavaa kasvua, ota yhteys ja sovitaan tapaaminen.
Pidetään tunnin palaveri, josta on sinulle hyötyä joka tapauksessa.
תגובות